Valvoi yöllä, hikoilin huolimatta tuulettimen hyrinästä. Tuskailin miettien kaikenlaisia epämiellyttäviä asioita. Yö rauhoittui lämpötilan laskiessa ulkosalla lähemmäksi +20⁰ C, oli trooppinen yö eikä siitä laulaminen tullut heti mieleen.

   Ajattelin muuttoa lopullisesti Islantiin, jossa lämpötila vaihtelee vuoden aika +15⁰ C - + 25⁰ C välillä. Se olisi minulle juuri passeli.

   Olin eilen kuntosalilla ja yritin vääntää nolrmaalin ohjelman, mutta mieleni keksi kaiken näköisiä tekosyitä ja päätin niillä, ”muka” järkisyillä, sitten lintsata painojen määrän, palautumisaikojen ja sarjojen määrien suhteen.

  Kotona minua taas odotti lämpö houkutellen minua samaan laiskuuteen kuin salilla. Minulla oli edessä kirjoitustöitä tehtävänä, mutta nerokkaana käytin samoja verukkeita, kuin salilla, välttäessäni edessä olevaa tekemistä.

   Nyt sitten pohdin, oliko työtä vieroksuva vai ”hellelaiska”.