Miten pimeys vaikuttaa mieleeni? Ensiksi on minun määriteltävä jollakin tavalla mikä on tuo mystinen mieli. Jooga käsittää sen olevan tajunnantilan, joka on tietoisuuden ja kehon välillä. Siihen kuuluvat ajatukset, tunteet ja muistikuvat. Lähden tästä eteenpäin ja olen jo itselleni osoittanut sen, että mieleni ohjaa kehoani. Nyt sitten on palattava tuohon kysymykseen pimeyden vaikutuksista itseeni.

   Näitä pohdin odottaessani Piippuviisasta hänen hakiessaan minulla kahvia ja pullaa. Hän hävisi minulle vedon ja palkintoa odotellessani ajatukseni ravasivat villeinä kaiken maailman asioissa.

   Piippuviisas palasi, toi minulle mustan kahvin ilman sokeria ja oikein sokerisen hillomunkin. Ukko pahus tiesi, etten pidä liiallisesta sokerista munkin päällä ja oli tietysti valinnut minulle sellaisen.

  • Millä mielellä jätkä nyt olet? Kysyi ystäväni.

Hämmennyin täysin.